Janta Auto Craiova

Cauciucuri si Jante

Janta Auto Craiova reprezinta pagina unde puteti gasi informatii utile despre Janta Auto Craiova: Cauciucuri si Jante.

O mare parte dintre soferi nu au nicio idee despre partile componente, opt la numar, ale unei anvelope. Poate ca nici tu nu ai avut pana acum curiozitatea sa le cunosti sau pur si simplu nu te-ai gandit la acest lucru. Ei bine, un pasionat de masini, ar trebui sa aiba habar despre aceste informatii.

PLIUL – Este un strat de material care alcatuieste, practic, scheletul anvelopei. In general, este fabricat din cabluri de fibra, tesute intre ele si invelite in cauciuc. Scopul acestora este de a determina flexibilitatea anvelopei, fara sa o faca elastica.  Exista si pliul de carcasa care, suprapus direct pe captuseala interioara a anvelopei, ii asigura aceasta o mai buna rezistenta.

TALONUL – Este o impletitura din fire de otel, infasurata in cauciuc, iar rolul sau este de a etansa zona dintre anvelopa si janta.

CENTURA – Fabricata din foi de dire de otel tesute, acoperite de cauciuc, aceasta se situeaza in jurul anvelopei cu scopul de a o face mai rezistenta si mai rigida.

BANDA DE RULARE – Este reprezentata de o zona moale a anvelopei, respective partea care intra in contact cu partea carosabila. Mai mult decat atat, aceasta ofera amortizare si aderenta in functie de compozitia si densitatea materialului, astfel realizandu-se constructia anvelopelor destinate pentru diverse tipuri de teren.

FLANCUL – Este cel care asigura stabilitatea laterala a anvelopelor, este fabricat dintr-un cauciuc gros si se intinde de la talon si pana la banda de rulare. Mai simplu, este zona pe care se gasesc informatiile de baza, marcate din fabrica.

UMAR – Aceasta este denumirea folosita pentru o mica margine tesita, situate intre banda de rulare si flanc. Scopul umarului este de a asigura virajele corecte ale masinii, asa ca modul in care este construit este foarte important.

CANELURILE – Acestea sunt santurile care strabat banda de rulare a anvelopei, dispersand apa, zapada, noroiul si asa mai departe. In special, dar nu numai la anvelopele de iarna, se pot distinge si lamelele, acele santuri mici aflate in blocurile benzii de rulare, destinate cresterii aderentei.

NERVURA – Mijlocul anvelopei este o parte slaba si, de cele mai multe ori, apare aceasta nervura situata de-a lungul centrului propriu-zis al anvelopei, cu scopul ranforsarii.

Galerie foto