Alti parametrii importanti ai jantelor auto

Alti parametrii importanti ai jantelor auto

2_03PCD "Pitch Circle Diameter"  este diametrul unui cerc imaginar facut de diametrul prezoanelor si se masoara in milimetrii. Cand schimbam jantele  esential sa se cunoasca PCD-ul care reprezinta dinstanta intre prezoane. In general fiecare stie care este distanta dintre prezoane de la propria masina.

Fie ca este 4x100, 5x112 ori 5x100, orice masina are o anumita distanta intre prezoane. Daca nu cunoastem exact aceasta dimensiune, putem alege gresit jantele pentru masina noastra. Distanta intre prezoane este de o bicei stantata si pe janta, sub o forma de gen 4x100, unde 4 reprezinta numarul de gauri (prezoane) si 100 distanta in milimetrii intre prezoane. De exemplu, 5x120 este dimensiunea standard pentru BMW, adica - 5 prezoane cu o distanta intre ele de 120 mm. Multa lume stie aceste dimensiuni, insa nu cunosc modalitatea exacta de masurare. - la masini cu 4, 6 sau 8 prezoane - se masoara din centrul imaginar al celor doua gauri opuse. - la masinile cu 5 prezoane - se masoara din marginea indepartata a unei gauri pana in centrul celei de-a doua gauri.

Back Space – BS

 Distanta dintre suprafata de montare a jantei si marginea interioara a acesteia (marginea care este in interiorul jantei, odata montate). Acesta ne ajuta sa ne dam seama daca janta va atinge sau nu anumite elemente ale masinii. Acest parametru nu este inscriptionat pe janta, dar este mentionat in specificatiile acesteia. Centrarea unei jante Jantele au doua feluri de centrare pe fuzeta: - centrate de catre gaura centralica (hubcentric) - centrate de catre prezoane (lugcentric)

Linia centrala

 Este linia imaginara pe mijlocul unei jante vazute din profil. Linia centrala este doar un factor de masurare, in functie de care se determina diferite dimensiuni ale jantei. Gaura valvei Un orificiu prin care se pune valva de umflare a anvelopei. De obicei, jantele vin impreuna cu un set de valve, specifice jantei. Exista si valve ascunse, ce nu ies in evidenta, pentru a nu strica design-ul rotii. Pentru acestea, impreuna cu jantele, vine si un ventil special care permite umflarea anvelopelor. Diametrul de montare Este diametrul suprafetei ce intra in contact cu fuzeta, la montaj. Se masoara pe partea interioara a jantei, in milimetrii.

Este important sa se stie acest diametru mentionat de specificatiile jantei pentru a nu avea fuzete prea mari sau prea mici, si rezulta stabilitatii si echilibrului. Alternativa la aceasta problema poate fi montarea unor flanse aaptoare, solutie pe care cei care le fabrica o combat.